"Connard!"

Vår och sol. Imorse tog jag och D en fika/frukost på Starbucks, och vi diskuterade hennes körkortstagande. Helt sjukt.
...och det här är vad jag har kommit fram till angående fransmän i trafiken:
  • fransmän har noll koll på utfartsregeln.
  • det är högerregeln som gäller, annars är du körd.
  • hastighetsskyltar är egentligen bara prydnader vid vägkanten.
  • det är högerregeln som gäller.
  • vissa tror visst att de bor i Storbritannien och att det därför är vänstertrafik.
  • kan också bero på att de inte riktigt kan höger och vänster, och därför följs högerregeln inte alltid = farligt.
  • stopplikten är egentligen mer utav en väjningsplikt.
  • nämnde jag att du måste ha stenkoll på högerregeln?
  • det tutas väldigt mycket, så fort någon gör något som inte riktigt passar andra.
  • högerregeln.
  • allt handlar om att själv komma fram så fort som möjligt. 
  • man kan köra mot enkelriktat, det är helt okej.
  • att parkera tre meter från bageriet är för jobbigt, därför parkerar du mitt i vägen precis utanför ingången, men så länge du slår på varningsblinkersen är det ingen fara och du kan göra vad du vill.
Och när jag och D fikade imorse kom jag på en ursäkt till detta... det kanske kan bero på att deras körkortsutbildning börjar med minst 20 timmars spel på en xBox-konsoll?!

...oh, och nämnde jag hur underbart roligt det är att köra bil i Frankrike? I love it, mycket roligare än Sverige =)

Kommentarer
Postat av: Petra

Haha jag håller med längtar tillbaka till dom farliga vägarna på något sätt tyckte jag att jag hörde hemma där ;)

2009-03-04 @ 18:19:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0