"Most likely to doubt whether 'Lady Liberty' is a man or a woman"

För några veckor sen satt jag och H och diskuterade lite om turistattraktioner här i Paris, och hurvida vi (läs jag) nu för tiden inte riktigt vet vad man ska rekommendera folk att göra under en kortvisit. Samtidigt kom vi in på saker vi fortfarande vill se, och hur man ska hitta till dessa.
I: Hm, jag skulle vilja hitta frihetsgudinnan, undrar var hon står.
H: Eh... i NEW YORK kanske?!
I: Ja, men den lilla som ska finnas här.

Och uppenbarligen, gott folk, så finns det ingen frihetsgudinna här! (Okej, vi såg den när vi åkte med RER:en från C, men iallafall...) Efter att ha gått runt i området där A sa åt mig att hon stod i iallafall 30 minuter utan resultat är jag nästan på väg att ge upp jakten. Eller, om någon har tips på exakt location så vore det sweet?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag tror den står på en liten ö, i Seine någonstans, haha! Du får väl lokalisera den via båt om inte annat!



Hoppas du och Masja får en amazing vecka tillsammans! :D



Love!

2009-02-12 @ 20:43:21
Postat av: Cajsa

Oj, det var jag som skrev det förra, men mitt namn försvann när jag postade...hmm!

2009-02-12 @ 20:44:58
URL: http://cajsaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0