Marmite, marmelade, butter or mayo?

Idag maste ha slagit alla rekord pa hur manga ganger jag kan bli dumforklarad pa en dag.
Nar jag och Masja gick runt vid Centre Pompidou hittade jag marmite pa Monop'. Sa idag nar jag och Lyn var pa Monoprix tankte jag att jag skulle kolla om det fanns dar... men jag hittade ingenting, sa jag bad om hjalp.

Isabell: Har ni marmite?
De anstallda: Marmite? C'est quoi ca?
I: Marmite, man kan ha det pa mackor bla bla bla...
D: Oh, yeah, det ar dar borta.

Jag gar och kollar... hittar ingenting.

D: Okej, da ar det dar nere.

Gar ner och kollar, hittar inte...

D: Okej, men det ar dar uppe.
J: Men de dar uppe sa att det var har nere.
D: Okej, vanta lite.

Medan den som pratar engelska gar ivag star en gammal gubbe och tjatar om hur vackra jag och Lyn ar, riktigt irriterande.

De pratar med varandra och kommer pa att det star dar uppe, ber mig folja med.

D: Here you go.
I: No, that's not it.
D: It was marmelade you wanted.
I: No, it was marmite.
D: Mayo?
I: No, marmite. M-a-r-m-i-t-e.
D: Do you mean butter?
I: No, but thank you for your help.

Gar in pa ett annat stalle...

D: Marmite? It's called marmelade silly!

Jag tacka, bockar, gar hem till Lyn dar vi satter oss och kollar pa John Tucker must die och pimplar vin.

À plus! (dock har jag ingen dator, sa det blir lite mer sallan...och detta ar skrivet pa en galen tysk dator dar y:et sitter helt fel)

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag kan ta med mig nar vi ses i April?

2009-02-22 @ 16:54:02
URL: http://piccadillytears.blogg.se/
Postat av: Malin

Lisa valde flyg. sa vi flyger.

2009-02-22 @ 21:05:31
URL: http://piccadillytears.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag kommer till London kl 08.00. tror flyget gar typ 13... sa vi ar val i Amsterdam till 14.30 typ.

2009-02-22 @ 21:52:39
URL: http://piccadillytears.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0