glass i stora lass

Igårkväll blev det middag med Rach vid St Michel, hittade en trevlig grekisk restaurang med trerätters för €12. Det blev bläckfisk och allt, och det var riktigt gott. ...det mest intressanta var dock efter det, när vi bestämde oss för att liiiite glass nog skulle gå ner ändå, och gick till hennes favoritställe - och det var den gostade glass jag någonsin ätit! Helt okej pris också, för €4 fick man supermycket. Det var ganska komiskt med all "lost in translation" skit som hände när folk skulle beställa. Kunderna pratade engelska, de som jobbade italienska, ingen franska, och ja. Det var ett virrvarr. Men totalt värt det, helt sinnesjukt gott.

...om det inte vore för de tråkiga nyheterna att Rach kommer flytta hem tidigare än planerat så hade kvällen varit tipptopp. Men, det kompenserar vi med att  gå ut och ha kul ikväll! Och nu ska jag gå upp och dricka kaffe, ringa till min kära moder, och hoppas att det inte är allt för mycket moln ute. Det ryktades om att det skulle bli 29 grader idag, men jag är något skeptisk till det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0